Apă – nici prea rece, nici prea caldă


Hidratarea în perioada de sarcină este foarte importantă, deoarece prin transpiraţie şi urină gravida pierde lichid în cantităţi mai mari ca înainte.

Pe lângă lichidele luate prin consumul de alimente, gravida trebuie să bea 1000-1200 ml pe zi. Cantităţi mai mari ar încărca inutil circulaţia şi ar obosi inima gravidei, şi-aşa supusă unui efort mărit. Lichidul de bază trebuie să fie, desigur, apa: nici prea rece, nici prea caldă, temperatura optimă fiind de 18 grade Celsius.

Al doilea ca importanţă este laptele, aliment complet ce cuprinde toate substanţele necesare dezvoltării fătului (proteine, glucide, calciu, fosfor, vitamine). Ceaiul şi cafeaua, dacă nu dau agitaţie, insomnii sau palpitaţii, pot fi consumate în cantităţi reduse.

Apa minerală sau sifonul pot fi băute în cantităţi mici, mai ales în prima parte a sarcinii, constituind adesea şi un remediu contra greţurilor şi vărsăturilor.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: