Odihna si somnul gravidei


Femeia gravida are nevoie de mai multe ore de somn, intrucat intregul ei organism este mult mai solicitat decat inainte de sarcina. Deci 8—9 sau chiar 10 ore de somn devin o necesitate.
Somnul de dupa amiaza, de 1—2 ore, este si el binevenit pentru refacerea fortelor.
Urmareste daca nu cumva nevoia excesiva de somn este cauzata de vreo boala sau pur si simplu de lipsa aerului curat. In caz ca prezinti o tendinta spre ingrasare, abtine-te de la somnul de dupa-amiaza. Nu te culca imediat dupa ce ai mancat, ci mai bine fa o scurta plimbare.  Executa exercitii de respiratie in fata geamului deschis.
Multe gravide — in special cele aflate in ultimele luni de sarcina — sufera de insomnii. Se recomanda un dus seara, inainte de culcare, o baie calda  de picioare,  un pahar de lapte rece. In nici un caz nu  recurge  la   medicamente    (somnifere)    fara    avizul    medicului!
In ultimele doua luni de sarcina, gravida nu poate sta prea mult in picioare. Esti obosita? Aseaza-te si intinde-ti picioarele pe un scaun alaturat. Vei evita astfel aparitia varicelor si umflarea picioarelor. Nevoia de somn si odihna trebuie deci satisfacuta, dar nu lenea si inactivitatea. Nu le confunda!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: