Saptamana a 29 -a de sarcina


Oasele sunt pe deplin dezvoltate

La douazeci si noua saptamani de sarcina, oasele bebelusului sunt complet dezvoltate, dar sunt inca moi si flexibile. In aceasta saptamana, copilul incepe “stocarea” fierului, calciului si fosforului. Tot acum, bebelusul poate sa-si deschida ochii si sa-si intoarca capul.

Important in aceasta saptamana…
Mancarurile cu multe verdeturi ca patrunjelul, busuiocul, ardeiul iute, oregano pot fi vedetele saptamanii. Cel mai indicat ar fi sa inlocuiesti acum partial carnea cu legumele (grane, andive, varza, ridichi, salata, ceapa, morcovi,etc). Cerealele sunt surse importante de vitamina B in combinatie cu laptele si ofera proteine de mare calitate in timpul sarcini. Seara este indicat sa mananci mai usor, de aceea, un bol de cereale integrale amestecate cu fructe (capsuni, zmeura, afine, mango, portocala, mere etc). Este important sa nu elimini toatal grasimile de origine animala pentru ca ele iti protejeaza inima si tie, si bebelusului.

Ce mananci…
Poate nu ti-e comod, dar nu ai voie sa sari peste ratia de fructe si de legume. Daca ai arsuri gastrice, cere sfatul medicului, ca sa poti manca si cruditati. Ai grija cum combini alimentele, sa nu te balonezi, mai ales daca esti amatoare de deserturi dupa masa sau daca bei multe sucuri, despre cele acidulate nici nu mai pomenim, pentru ca le-ai scos demult din obiceiurile tale alimentare.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: