Saptamana a 29 -a de sarcina


Oasele sunt pe deplin dezvoltate

La douazeci si noua saptamani de sarcina, oasele bebelusului sunt complet dezvoltate, dar sunt inca moi si flexibile. In aceasta saptamana, copilul incepe “stocarea” fierului, calciului si fosforului. Tot acum, bebelusul poate sa-si deschida ochii si sa-si intoarca capul.

Important in aceasta saptamana…
Mancarurile cu multe verdeturi ca patrunjelul, busuiocul, ardeiul iute, oregano pot fi vedetele saptamanii. Cel mai indicat ar fi sa inlocuiesti acum partial carnea cu legumele (grane, andive, varza, ridichi, salata, ceapa, morcovi,etc). Cerealele sunt surse importante de vitamina B in combinatie cu laptele si ofera proteine de mare calitate in timpul sarcini. Seara este indicat sa mananci mai usor, de aceea, un bol de cereale integrale amestecate cu fructe (capsuni, zmeura, afine, mango, portocala, mere etc). Este important sa nu elimini toatal grasimile de origine animala pentru ca ele iti protejeaza inima si tie, si bebelusului.

Ce mananci…
Poate nu ti-e comod, dar nu ai voie sa sari peste ratia de fructe si de legume. Daca ai arsuri gastrice, cere sfatul medicului, ca sa poti manca si cruditati. Ai grija cum combini alimentele, sa nu te balonezi, mai ales daca esti amatoare de deserturi dupa masa sau daca bei multe sucuri, despre cele acidulate nici nu mai pomenim, pentru ca le-ai scos demult din obiceiurile tale alimentare.

 

Retete de sandwich-uri


1. Bruschette cu mozzarella

Ingrediente: 400 gr. bagheta, 400 gr. rosii, 250 gr. branza mozzarella, 100 gr. file anchois.

Mod de preparare: Feliezi bagheta si o asezi pe gratar, o prajesti pe ambele parti. Speli foarte bine rosiile, le cureti si le feliezi. Fileul de anchois il speli foarte bine. Feliezi mozarella.
Pe feliile de bagheta adaugi feliile de rosii, cele de mozarella si fileul de anchois.
Le gratinezi pentru a se topi branza.
Timp de preparare: 25 minute

Timp de coacere: 7 – 10 minute

Portii: 3 portii

Pofta mare!!


2. Sandwich cu sunca de pui

Ingredinte: 3 felii sunca pui, 50g branza de vaci, 25g unt, 2 felii de paine de secara, 1 rosie, cateva felii de castravete, 1-2 frunze de salata proaspata, sare.

Mod de preparare: Branza de vaci se paseaza cu untul si se sareaza dupa gust. Cu pasta obtinuta ungi ambele felii de paine.
Pe o felie de paine asezi feliile de sunca, feliile de rosii si feliile de castravete si acoperi cu cealalta felie de paine.

Timp de preparare: 10 minute

Portii: 1 portie
Pofta buna!


3. Sandwich cu unt de arahide si dulceata de capsuni

Ingredinte: Paine de secara/integrala, unt de arahide (sau unt), dulceata de capsuni.

Mod de preparare: Se taie painea si apoi se ung feliile, una cu unt de arahide (sau unt) si cealalta cu dulceata de capsuni. Apoi se pun una peste alta.

Timp de preparare: 10 minute

Portii: 1 portie
Pofta buna!