Saptamana a 27-a de sarcina


Intri in trimestrul trei

Aceasta saptamana marcheaza sfarsitul celui de-al doilea trimestru. La 27 de saptamani, plamanii, ficatului si sistemul imunitar al copilului continua sa se maturizeze. La controlul prenatal, i-ai auzit bataile inimii si ai vazut cat de rapide sunt: in jur de 120-160 batai pe minut, de doua ori mai rapide decat ale tale. Pielea ii este inca ridata, dar este protejata de stratul de vernix. Pleoapele se vor deschide acum pentru prima data.

Important in aceasta saptamana…
De acum incolo esti predispusa la infectii urinare, asa ca bea multe lichide. De acum inainte, ai nevoie sa consumi mai multe cereale si legume decat carne, deoarece bebelusul are nevoie de suplimente nutritive. Hrana bogata in fibre te ajuta sa combati constipatia si include painea, cerealele, lintea, orezul, care au, in plus, si vitamine B. Nu uita sa te cantaresti si sa iei masuri daca numarul de kilograme depuse este prea mare. Rareste dulciurile, in afara celor sanatoase.

Ce mananci…
Este inceputul unei perioade a legumelor si fructelor, chiar daca nu devii vegetariana. Cele mai bune mese sunt compuse din salate cu multe legume crude (salata verde, rosii, ardei, castraveti, rucola, varza rosie si alba etc), urmate de carne la gratar, fripturi de pui, curcan sau de vita. Pestele este alimentul vedeta, pentru ca nu te ingrasa si este bogat intr-o serie de nutrienti pe care nu ii poti lua din alte mancaruri. Desertul poate fi format din compoturi, placinte cu mere, dovleac sau alte fructe.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: